Interlocking crochet™: band voor tas met mooie randen

In deze video laat ik zien hoe je met interlocking crochet™ een prachtige band kan haken, die ik heb gebruikt voor een tas. De randen zien er op deze manier prachtig uit. Hiervoor gebruik ik bij de opzet de techniek van het haken door de achterste lus van een lossenketting. Voor de bovenste rand pas ik een truc toe zodat ook daar de V-vormpjes netjes aan de voorkant komen, en ik laat zien hoe ik de stokjes dan netjes recht boven elkaar laat lopen. En ik laat zien hoe je het eerste stokje van een toer kan doen door 2 vasten boven op elkaar te haken. Deze tas is onderdeel van de Hooked and Locked Crochet Along, ofwel de HAL CAL, over de interlocking crochet™ of mozaïek haakwerk techniek, om de rest van het garen te kunnen gebruiken.

Tot ca half januari 2019 is het patroon nog gratis te downloaden van mijn website, daarna is het verkrijgbaar in mijn Ravelry shop:

In de vorige video’s heb ik laten zien hoe je de interlocking crochet™ techniek doet. Kijk in de playlist voor alle video’s:

Interlocking crochet™, in het Nederlands ook wel mozaïek haakwerk genoemd, is een techniek die werkt met 2 lagen filet haakwerk, die als het ware door elkaar heen geweven worden tijdens het haken, waardoor je leuke patronen kunt krijgen, die er soms aan de achterkant heel anders uitzien.

Ik gebruik voor deze band Alize Cotton Gold.

Op mijn website vind je meer informatie en ook uitgebreide tutorials met veel foto’s. Ga daarvoor naar en kijk onder het HAL CAL menu voor alle onderdelen.

‘Interlocking crochet™’ is een registered Trademark dat in bezit is van Tanis Galik. Ik heb van haar schriftelijke permissie om de term ‘Interlocking crochet’ te gebruiken.

Kijk voor meer video’s op mijn kanaal:
Kijk voor meer informatie op mijn website:

Mijn patronen zijn ook verkrijgbaar op mijn Ravelry shop:

Volg mij op:
Facebook:
Google+:

Interlocking crochet™: band voor tas met mooie randen